Tuesday, November 16, 2010

jersey baru Malaysia?

aku dengar team Malaysia lepas ni ada jersey baru. wahh, lagi sekali aku mengidam nak tengok jersey tu. jersey Malaysia yang baru dah takde logo FAM dahh. diorang tukar bendera Malaysia. yang membuatkan lagi bertambah keunikannya tu kann, kat bendera Malaysia tu, kalau korang terbalikkan ada tulis "tanah tumpahnya darahku". fulamakk. kira style la jugakkan! tapi sebenarnya team Indonesia pon ada jugak tulisan belakang logo diorang.

TULISAN TU ALA ALA GARANGLAA..
okay, itu bahagian dalaman. hahaha. fuhh garang tu. ahaha. okay, kita ke bab seterusnya iaitu bahagian luaran. ada bendera Malaysia, lepastu ada color hitam jalur jalur kat tengah. biasalahh, mula mula kita tengok nampak macam tak boleh blahh kan, tapi lama lama nampak cun lah tu. kat tepi jersi tu ada lubang lubang untuk udara.

HAA TU DIA LAWA TAK?
bagi aku cantiklahh jugak, nampak truly malaysia sikit. hehe. tengok tu, semua tunduk syukur. hahahha. yang ni baju home. kalau away lagilahh tersangat simple! hanya color merah dan biru je.


HAA, SIMPLE BUKAN ??

aku dengar khabar jersey ni untuk tournament AFF SUZUKI CUP yang akan datang nihh.

nihh apa yang pemain Malaysia cakap pasal jersey baru.."ciri-ciri jersi baru ini adalah sangat berkualiti tinggi sebab dia sangat ringan. lubang lubang ini membuatkan kita sentiasa berudara. lagipon jersi ini diperbuat daripada bahan kitar semula, jadi, lapan botol air mineral ini dikitar semula menjadi sehelai jersi.." Safiq Rahim 8.

power tak powerlahh kan, guna botol air lepas tu kitar semula sampai jadi baju. fulawehh. hebatt! aku tak kisahlahh jersey macam mana sekali pon, yang penting team Malaysia dapat main dengan hebat. main cool je. HAHA!

kalau nak lebih lanjut korang boleh check it out [pehh, ayat sumpah gampang!] kat page ni
http://harimaumalaya.com/forum/index.php?/topic/2709-tajaan-nike-kini-bermula-lagi/ 

lagi satu kat page nike sendiri. ada laa video yang si Safiq Rahim tu cakap,
http://inside.nike.com/blogs/nikefootball-en_MY/2010/11/08/the-new-malaysia-team-kit


p/s : jersey Thailand cun jugak kott! hehe.

No comments:

Post a Comment