Sunday, February 27, 2011

Sg Pisang round 2!

fulamakk, siap ada round kedua lagi tu. kali ni yang pergi dua kereta je. sebenarnya nak pergi tempat lain tapi tak tahu last last buat keputusan pergi lagi sekali Sg Pisang ni. kali ni berbeza sikit orang dia. ada Syauqi, Botak, Pak. bermula dengan datang ke rumah Zakwan lepas tu pujuk pulak si Botak tu. dia mula mula malas nak pergi. tapi apa yang diorang jampi kat mamat tu jadi pergi jugakk. tapi sebelum tu...

haa, ni cerita yang kira dari awal ni, kitorang lepak mamak malam sebelum nak gerak. konon konon nak bincang. bila aku dengan Syauqi nak balik, dia cakap "takkan taknak buat bakar bakar?" "aku tak kisah, tapi nak carik apa 3 pagi ni?" lepas kitorang lalu tol 60sen kat Shapadu tu, aku cakap "apa kata kita usha pasar?" "aku tak kisah.." kata Syauqi. bila lalu je depan pasar, takde apape pon kedai yang bukak. aku kata kat Syauqi, "Qi, apa kata kita pergi NSK? dia bukak 24jam! kita try gerak NSK Rawang, amacam?" "aku takde hal je.." maka kitorang pon memulakan perjalanan ke Rawang.

sampai sampai NSK tak bukak. rupanya NSK Rawang tak 24jam. Syauqi ajak gerak NSK Selayang. aku pon setuju. sebab lepas tu boleh angkat Kaer kat KL. sesampainya kat Selayang, kitorang pon mulalahh mencari segala macam jenis barang. carik bahan nak peram ayam. Syauqi pakai bahan rahsia dia. dia kata jangan kongsi dengan orang lain. hahaha. jangan risau Qi, aku tak bukak rahsia.

lepas setel beli barang, kitorang terus pergi mamak dekat area rumah Kaer, bila kitorang call Kaer, dia tak percaya kitorang ada dekat rumah dia. lepas tu kitorang balik rumah Kaer untuk sesi memerap ayam di pagi hari.




lepas dah siap kitorang terus tinggalkan KL dan balik ke rumah aku kejap untuk ambik parang, arang dsb. aku pon tak tahu apa yang Syauqi nak buat dengan parang. lepas tu kitorang mengorak langkah ke Shah Alam untuk ambik Raman. masa tu, kitorang called Ezat ngan Mun tapi dua dua tak terjawab. jadi kitorang terus ke rumah Zakwe. kat situ kitorang ambik dia dengan Pak. time tu semua kusut sebab kereta ada satu je tapi orang terlebih. jadi bila pujuk Botak untuk follow sekali dia pun bersetuju untuk gerak sekali.

setelah sampai kat Sg Pisang, diorang terperanjat ada ayam. konon konon surprise la kann. hahahha . lepas tu kitorang memulakan perjalanan masuk ke hutan. kitorang punya port dulu datang tu dah ada orang ambik. jadi kitorang terpaksa naik ke atas lagi. kat situlahh kitorang memulakan sesi pembakaran ayam






fulamakk, memang tiptoplahh kan. lepas kitorang dah kenyang perut, kitorang main terjun terjun. ni memang paling best la. aku tak tipu. sampai aku yang tak reti berenang pon lompat jugak! hahaha. memang best! lepas tu kitorang turun ke port lama tu untuk menikmati air terjun pulak sebelum balik.



lepas dah berendam lama dalam air, kitorang pon pergi makan dekat Greenwood. fulamakk. memang seronok, duaronok, tigaronok! tak tipu wehh!!

1 comment: