Saturday, July 24, 2010

Showdown 2010

you ready..you ready..ready for the showdownnnn~ 
showdown by Black Eye Peas




Showdown? show off?? showcase?? shorea?? ahh merepek.
showdown adalah salah satu rancangan realiti yang menarik perhatian aku yang ada dekat 8tv. kalau hari rabu memang aku selalu kena bahan kalau aku balik awal. "Tua nak tengok showdown la tuhh.." hahaha. selalu aku balik siap siap mandi pastu terus tercegat kat depan teevee tu pastu mulut kumat kamit cakap "cepatlahh habis 8tv Quickie nihh!! banyak pulak diorang bebel, dah la sepatah pon aku tak paham" hahahah. siap tengok siaran ulangan dia lagi tuhh. hahahah. punya lah seronok aku tengok. cerita tu dah habis minggu lepas kalau tak silap aku. aku pon tak tau kenapa aku tertarik dekat cerita ni, tapi bagi aku rancangan tu adalah lain daripada yang lain punya rancangan. ye laa, selalu asik nyanyi nyanyi nyanyi. baik tengok Akedemi Al-Quran.[wahhh]

rancangan ni best sebab dia lawan joget joget. dalam semua episod episod yang aku tengok. aku ada tertinggal beberapa episod je. hahahaha. punyalah taksub. bajet macam ada membe sendiri yang masuk comp tu kan. bagi aku show diorang semua superb! tapi yang tak bestnya tu,WAKAKA yang jadi juara untuk Showdown 2010. crew yang aku support tak jadi juara. dah macam aku tengok world cup haritu. aku tak tahu lah apesal kan.

dalam cerita ni, aku support dua group je Giller Battle Crew (GBC) ngan Floor Fever. dua dua group tu memang best! aku tak taulahh apesal. aku rasa macam diorang tu bagi inspirasi kat aku. hahahaha. inspirasi ape pon aku tak tau. nak kata aku budak joget, badan keras. nak kata aku reti break dance lagilah menipu. hahahah. tapi aku memang salute kat dua group ni.

aku pelik betul la orang orang media prima, ada je idea orang nak tarik tengok diorang punya stesen tv diorang kan. akal panjang je kalau nak buat duit. hahahaha. apape jelahh, yang penting aku terhibur. tapi macam tak puas sebab dah habis dah.

aku ingat lagi time awal awal aku tengok cerita tu, time tu tengah audition kat belah utara. hahaha. mat shuffle nak buat shuffle tapi macam haram, lambat gila nak start. siap nak berkaroke lagi. pakai lagu MCR pulak tu. lepas dah nyanyi rangkap awal tak masuk masuk lagi joget dia. sekali dah masuk huh. macam gampang. terus kena stop ngan juri. hahahaha. awat hangpa sakai sangat buat lama-lama?? hahaha. tau jelahh kalau lagu shapel (shuffle) dah masuk. depa dok dung dung dung. hahahahaha. tapi takpe, diorang dah feymes kat Malaysia. bagus bagus. nanti showdown 2011 masuk lagi tau! bawak lagu tu lagi. hahahahaha

ada satu minggu tu, diorang kena buat style Michael Jackson. itu jam semua crew memang best gilalahh! joget semua taknak kalah macam MJ. paling style GBC laa. diorang bawak lagu Billy Jean. siap pakai suit MJ tu yang tak tahan tuu.

time final punya lagi show! tiga tiga crew memang kelas gitu! hahaha. ada persembahan dari kumpulan Funky Girl. halamakk, comel je budak budak tu. yang GBC siap breakdance pakai kerusi tu. korang memang betul betul gila laa. hahahha. tapi takpe, nasib tak menyebelahi korang sebab yang buat penentuan tu pakai sms. kalau tak pakai sms memang korang boleh menang punya. apape pon kita tunggu Showdown 2011 pulak. tengok mana group yang power power.

"Are You Game?" 

No comments:

Post a Comment