Saturday, December 25, 2010

macam tak percaya kau dah kahwin

aku pon tak percaya dengan title untuk entry kali ni, sampai cerita bab kahwin. apa kes??

sebenarnya aku nak cerita, sabtu dan ahad lepas aku pergi wedding ceremony. yang buat lagi best tu, aku pergi kenduri kahwin member aku. hari ahad aku pergi rumah orang kahwin member aku kat Kota Kemuning. dia ni sahabat aku yang pertama sekali lepas aku tahu cara nak makan sendiri, tau bercakap, dan tahu menjerit. kira senang cerita kawan aku masa kecik kecik laa, masa zaman zaman 4 5 tahun dulu. haa senang cerita.

asal aku balik tadika je, mak dia ambik aku bawak balik rumah dia main dengan anak dia ni. nama dia Hakim. kira aku jiran laa dengan dia. dia lahh yang mengajar aku makan durian sampai sekarang aku jadi hantu durian. tapi taklahh sampai jadi gila nak jerit jerit bila jumpa durian kann. tapi lepas aku kena pindah rumah kat kampung, start dari tu aku dah lost contact dengan dia. tak tahu apa perkembangan hidup dia.

tup tup tiba tiba aku dengar berita dari bapak aku dia nak kahwin. huh? bapak dia jumpa bapak aku dan terus menjemput ke perkahwinan anak dia tu. bila aku dengar, terkejut tapi tak terkejut beruk sebab aku manusia. tapi aku terus laa berfikir, bukan main awal lagi dia kahwin. abang ngan akak dia masih lagi tak kahwin. mungkin itulahh dinamakan takdir.


jadi pada hari Ahad haritu, aku satu famili pergi ke rumah dia. jumpalahh mak bapak dia. mak dia siap cakap apa tau, "macam kahwin pondok pondok.." hahaha, yelahh mana tak nya, aku pon rasa macam bukan kenduri kahwin, tapi macam ada jamuan hari raya je. ramai sahabat sahabat dia. pastu makan, sambil mak aku borak borak ngan member lama dia. sebelum kitorang nak chow, mak aku ajak tengok pengantin.

aku pon berjumpalahh dengan Hakim ni, aku ni ingat ingat lupa muka dia. dia pon ingat ingat lupa, bila cerita cerita balik baru dia ingat. hahahaha. bini dia umur tua setahun dari dia. dia ni pulak dah kerja. kerja ngan bapak dia tapi dia kena kerja dekat Labuan sana. mak aihh, jauh gila. apape pon, aku doakan korang berdua bahagia selamanya.

semoga berkekalan ye Abdul Hakim dengan pasangan dia Azranorayu

oh ya! aku hampir terlupa pulak, hari Sabtu pulak aku dengan kawan kawan sekolah aku pergi satu kenduri kahwin budak sekolah aku. tapi kali ni awek la pulak. dia ni dulu sama kelas dengan aku. ni pon aku terperanjat jugak. awal gila kahwin. kira dia orang first la dalam batch aku yang dah pon bergelar suami isteri. hahahha. anak Ust Muhaimin namanya Najihah. suami dia aku tak tahu nama dia apa. hahahha.

sekali lagi aku nak ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU kepada dua orang kawan aku ni. semoga berbahagia hingga ke alam kubur. :)


bila pulak laa aku nak kahwin. HAHA!

2 comments: